Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54i80ř16í 31Č56u94m94p66e94l94í33k 5716626302341

Ale, pane Prokop,

vy pravděpodobně nejste zklamán neúčastí voličů, ale tím, že volby na Jižním Městě nevyhrálo hnutí ANO. Kdyby přišlo více voličů, tak by pravděpodobně Hnutí ANO prohrálo ještě víc. 

Vyhrálo hnutí pro Prahu 11!!!

To je to hnutí, které bojovalo proti dalšímu bytovému zahušťování Jižního Města, proti betonovým garážovým monstrům, proti parkovacím zónám a doufám, že v tom bude pokračovat. Rozšiřování možností parkovaní na komunikacích, úprava chodníků k částečnému parkování tam, kde je to vhodné a na jiných volných místech, či budování zelených parkovišť, samozřejmě není tak rentabilní a náklady nese Městská část, ale oproti betonovým stavbám a parkovacím zónám, to pro obyvatele Jižního Města to bude jistě mnohem lepší.  

A co se týče výchovy mladých, aby chodili k volbám, se zamyslete nad návrhem presidenta o přijetí zákona o povinné volební účasti. 

No a nakonec, dát si do čela místního politika, který měnil bez zábran kabáty od OF, až nakonec k vašemu Hnutí ANO, jen za účelem, aby dělal zase starostu, nebo byl v radě, byl trochu váš vlastní gól, tedy gól pro voliče Jižního Města i pro vaše nové Hnutí ANO. Holt i Andrej Babiš občas šlápne vedle.;-)

0/0
14.10.2014 10:39

P30a64v67e94l 89K97u53r55a29l 5471324190580

Povinná volební účast není nic jiného než katastrofální omezování lidské svobody tím že systém nutí člověka aby se ho účastnil a tím schvaloval jeho existenci a fungování.

Je to naprosto nechutné a co se mne týká z principu nepřijatelné. Takový zákon podle mne opravňuje k ozbrojené revoluci všech kdo nechtějí schválovat systém tím že se ho budou účastnit.

0/0
14.10.2014 13:50

J15i96ř81í 74Č58u61m94p36e87l61í85k 5676846202801

Být u voleb, neznamená povinně dávat někomu hlas.

Můžete to seškrtat, nebo hodit prázdnou obálku.

Jde o to, naučit mladé uvažovat o politice a chodit k volbám.

Je to povinnost k těm, kteří si to právo volit museli tvrdě vybojovat a nemám rád politiky, které nezajímají názory voličů a nejraději by volili sami sebe.

0/0
14.10.2014 19:22

P92a50v66e22l 96K84u95r39a89l 5101124740110

a k čemu mi je hodit do urny prázdnou obálku? efekt takového nesmyslu je naprosto nulový... neplatný hlas... hlas který se rozdělí mezi všechny kandidující strany ikdyž jsem zcela proti tomu aby kterákoli z nich vládla.

Já jsem o právo volit tvrdě nebojoval. Jenom proto že to někdo jiný dělal mne k něčemu zavazuje?

0/0
14.10.2014 21:52
Foto

L35e86o82n34t85ý46n61a 97C22h57v23á11t35a96l42o13v80á 1363145876

Účast u voleb se neustále snižuje, protože lidem chodit k volbám nepřinese vůbec nic. Politiky nezajímá, co lidé chtějí, politici mají spoustu svých nesmyslných nápadů, které realizují, a za které zbytečně utrácejí peníze daňových poplatníků. Zadlužení roste, daně se zvyšují a ještě se lidem komplikuje život nesmyslnými a často i nesrozumitelnými zákony. Jak píše níže pan Kural, nejvíce by se voličům ulevilo, kdyby politici nedělali vůbec nic.

Jak sám píšete, budete se teď čtyři roky věnovat tomu, jak dostat lidi k volbám. Ale proč?

Stejně tak politici nehledí na to, co lidé chtějí. Někde na Praze 8 po několikáté opakují referendum, protože radním pořád nevycházejí výsledky referenda, jak by si přáli. V Brně bylo totéž, opakovaně se hlasovalo až se nakonec přijalo, to co lidé nechtěli. V Praze totéž, spousta lidí jezdí autem, jen pár aktivistů si přeje auta "zmizet", nikdo nehledí na to, že lidé tím autem jezdí, protože chtějí, kdyby nechtěli, není třeba jim vnucovat, aby nejezdili. Jenže to politik nechce slyšet, takže chce vybírat mýto, chce zavést ekologické plakety a tím zamezit vjezdu aut, chce zhoršit možnost parkování, chce humanizovat magistrálu, chce asi tisíc věcí, o které voliči nemají zájem. Jedna strana opisuje od druhé, takže vlastně není koho volit.

0/0
13.10.2014 23:12
Foto

F71r62a77n80t19i21š73e18k 67K91š73í56r 2859926115

Na můj vkus jich přišlo dost.   Opět zvítězila naivita nad zkušeností.

0/0
13.10.2014 21:49

K72a18r12e25l 74B72o52k 7401307821651

Nesouhlasím s názory zde uvedených blogerů. Jejich názory urážejí práci většiny komunálních zastupitelů, kteří odvádějí dobrou práci ve svých obcích a městech. Právě proto, že ve většině obcí a měst vše celkem dobře běží ( funguje ) není účast ve volbách rozhodující. Pokud by život v obcích a městech byl nesnesitelný, vyvolal by zájem o změnu, tedy větší účast ve volbách.

0/0
13.10.2014 21:22

L24a41d94i41s35l29a54v 66N39á87d81v85o37r97n49í85k 6544415837106

..tak se přestěhujte na ..vámi pražáky.... opovrhovaný venkov...a budete spokojenej...v našem městýsku...57 %....

0/0
13.10.2014 21:21

L58u97b63o38m90í75r 45B16r74o14ž 7526593195863

mimo téma článku .. nevím kam chodíte na to, že pražáci opovrhují venkovem... ať přemýšlím jak přemýšlím, tak ve svém okolí nikoho takového neznám

0/0
13.10.2014 22:22

P95a39v91e31l 10K87u28r40a56l 5501894320730

No víte možná to bude tím že v této zemi je jakákoli "politická" propagace na školách a v "zájmových" kroužcích mezi lidmi mladšími 18 let zakázaná.

zásadní nevýhodou toho že je ve škole probírán politický systém je to že účitel nevyhnutelně začne do výkladu vnášet prvky vlastního přesvědčení... jenomže to je něco co ze zákona nesmí udělat. 

Ve výsledku jsme si myslím po velmi špatné zkušenosti s tím jak si programovali děti za minulého režimu v pionýrech podobných k budování socialismu zakázali zcela ekvivalentní formu programování dětí dělat nyní. A myslím že to je vcelku dobře.

Co se škol týká myslím že by ze zákona měli zůstat jako zcela apolitické instituce které majíé předkládat jenom a pouze fakta, nikoliv jejich hodnocení a nebo ideologii...

Ideologie je v podstatě cokoliv... marxismus, nacismus, fašismus, komunismus, "lidská práva"... vše není nic než subejktivní idelogie vyžadující přesvědčení... a to je věc která nemá na místě objektivní autority - kterou má být škola a učitelé- naprosto žádné místo.

+1/0
13.10.2014 21:11

P27a35v86e96l 97K46u81r16a25l 5771664490580

mimochodem ze stejného důvodu by na školách měla být zakázána jakákoli propagace náboženských symbolů. to opět není nic jiného než subjektivní ideologie která na školách nemá žádné místo.

+1/0
13.10.2014 21:13

A82d48a90m 35S45t32a75v49a 5118197936331

Víte, autore, na zklamání z té malé účasti jsem už rezignoval. Nedovedu ale pochopit, že to není tématem číslo 1 našich politologů a politických  publicistů či komentátorů. Je to mimořádně závažný jev. Vidím problém v tom, že česká veřejnost je již doslova znechucena především naší žurnalistikou, respektive její ideologizací a personalistikou. Neprobírají jevy, problémy, ale kádrují, vyřizují si účty, pomlouvají až nenávistně, když nevítězí kůň těch či oněch. Zatím nebudu ty publicisty jmenovat - leckterého moderátora z ČT nevyjímaje, ale je nutné si uvědomit, už jsem o tom psal jinde, že ta naše "mediální fronta" dnes se chová stejně pomýleně jako před staletími jezuiti jako Koniáš, páter Schmidt či inkvizitor Boblig anebo jako komunističtí novináři a ideologové jako Dienstbier, Ruml, Šabata, Dobrovský, a jiní a jiní, kteří ať už z vlastního ideového pomýlení či za hrstku čočovice, bezostyšně  lámali ducha národa, občany naváděli jak   ohýbat hřbety - takových vln lámání našeho člověk pro momentální domnělou a pomýlenou pravdu jsme zažili až dost. A i to, nechuť vůči tomuto svévolnému lámání pravdy,  je bezesporu spolupříčinou, ne nepodstatnou, toho problému: nevůle k zodpovědné  demokratické politické spoluúčasti.  Vždy´t ta masáž jen ve věci Ukrajiny musela nutně zanechat své negativní stopy....

0/0
13.10.2014 21:03
Foto

P40a94v81e28l 51M22a47c68h11a28č79e86k 5161532233

Přečetl jsem perex a čekal nějaké opatření formou povinné volební účasti. Naštěstí jsem se pletl.

Myslím však, milý autore, že se pletete i vy, protože proč by by měla být přesná data o nevoličích, když jsou seznamy voličů a eviduje se jednotlivě příchod každého k volbám?

Ale to stejně považuji za druhotný problém. 

Prvotní problém je dosavadní chování politiků, jejich arogantní přezírání voličů a jejich zájmů, nehledě na hnusné zlatokopecké chování významné části z nich při výkonu mandátu.

Dokud se chování politiků nezmění, tak můžete edukovat jak chcete, ale voliče nepřesvědčíte.

+3/0
13.10.2014 20:28

P36a79v80e60l 34K81u50r14a78l 5481314150670

no díky bohu... mne osobně přijde koncept povinné volební účasti naprosto nechutný... kupříkladu když jsem se podíval na minulé parlamentní volby tak jsem zjistil že jsem fundamentálně proti tomu aby se k moci dostala kterákoli z kandidujících stran. 

Jenomže... pokud k volbám půjdu a vhodím neplatný hlas tak jediný rozdíl oproti tomu tam nejít je že zcela zbytečně ztratím jedno dopoledne.

Když hodím do urny prázdnou obálku tak se defacto nic nestane... neplatný hlas. Když hodím do urny stranu která nepřekročí 5ti procentní hranici tak se její hlasy rozpočtou ostatním stranám - tedy tímto způsobem člověk hlasuje defacto pro posílení moci nejsilnější strany ikdyž je fundamentálně proti ní. 

K volbám odmítám jít dokud nebude možnost hlasovat za to abych nebyl zastupován a tato volba nebude reflektována tím že v případě zisku dostatku procent zůstane dané místo po celé volební období zcela neobsazeno.

Představte si tu krásu kdyby 50 procenta lidí volilo že nechce být zastupováno... parlament by měl jen 100 obsazených míst, na schválení na schválení by i kdyby všichni přišli bylo třeba 101 hlasů...

konečně bychom měli alespoň 4 roky stabilní legislativu, fixované zákony, žádné změny daňového systému, žádné nové uzavírané mezinárodní smlouvy, žádné nové směrnice, oběžníky, kvóty od EU- nebyl by nikdo kdo by je mohl implementovat do naší legislativy.

Konečně stabilita a klid... absence jakýchkoli nových veřejných investic (by se konečně hladovskou vyčistil ten bordel a paraziti by pochcípali hlady) a staré by dojeli na provizorium... kdyby se nedělali nové peněz v provizorních rozpočtech by bylo dost.

+1/0
13.10.2014 21:26

M55i33r25o25s92l73a67v 50N98o87v73á65č28e80k 3571632679146

Skvěle vyjádřeno,všechno to zavání až apatií,bohužel...

0/0
14.10.2014 16:29

P28a90v18e49l 68K30u57r68a50l 5881894130780

Lidi mají právo jak na apatii tak na totální nihilismus.

člověk má stejná právo být apatický jako aktivní, člověk má stejné právo nihilisticky ničit jako má jiný člověk právo kreativně tvořit.

Oboje musí být na naprosto stejné úrovni.

0/0
14.10.2014 21:53

J29i16ř79í 22S76v13o64b93o41d85a 2713369919163

Voliči jsou znechuceni.Argumentují tím,že zvolení zastupitelé si stejně mezi sebou upečou co chtějí.Viz příklad z Olomouce,kde vyhrálo hnutí Ano,ale bylo ostatníma stranami vytlačeno mimo hru.Asi aby pokračovaly va svých zajetých špinavých kšeftech.Je to bída demokracie. :-/

+2/0
13.10.2014 20:20



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.